lutego 27, 2022

Ma być intrygująco - SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego (nie tylko na potrzeby pozycjonowania) ~ Piotr Kaleta

Na pewnych zajęciach wykładowca powiedział, że wystarczy przeczytać 3 książki specjalistyczne, by wiedzieć na dany temat więcej niż przeciętny użytkownik języka. Idąc tym tropem sięgnęłam po SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego (nie tylko na potrzeby pozycjonowania). Chciałam przekonać się, jak dużo da mi lektura książki o umiejętności, która jest tak bardzo potrzebna we współczesnej blogosferze - unikatowym pisaniu.



Początkowe zaskoczenie niewielkim rozmiarem książki, mającej zaledwie sto trzydzieści stron, szybko zmieniło się w zachwyt. Okazało się bowiem, że w przypadku publikacji Piotra Kalety wielkość nie ma znaczenia. Mimo małej liczby stron, jego książka jest jedną z najbardziej wartościowych publikacji dotyczących tworzenia w internecie, jaką miałam przyjemność przeczytać.

Książka składa się z pięciu rozdziałów podzielonych na kilka podrozdziałów. W każdym z nich opisany jest inny problem dotyczący tworzenia różnych treści. Autor skupia się nie tylko na tekstach pisanych. W publikacji można znaleźć również wskazówki na temat tworzenia na przykład marki, czy to osobistej, czy firmowej. Proponuje, jak rozwiązać konkretne problemy dotyczące sprawnego funkcjonowania firmy i kontaktu z klientami. Pokazuje także, jakich błędów wizerunkowych nie należy popełniać.

Zwracając uwagę na przekazywane treści, można śmiało stwierdzić, że książka, która z pozoru może wydawać się skierowana do wąskiego grona odbiorców, w rzeczywistości pomóc może zarówno twórcom intenetowym, jak i właścicielom małych firm budowanych czy sprzedawcom targowym.

Seorigami to pigułka wszystkich istotnych informacji dotyczących sztuki pisania unikatowego. Kalecie udało się w przystępny sposób przedstawić i wytłumaczyć odbiorcom najważniejsze zasady SEO. Autor na prostych przykładach, takich jak sprzedawca truskawek, pokazuje jak wprowadzenie jednej zmiany może wpłynąć na wizerunek całej firmy, w tym przypadku stoiska na targu. Kaleta używa takiej ilości słownictwa specjalistycznego, by czytelnik zrozumiał jak dane zjawisko się nazywa się i jednocześnie na czym on polega

Jednocześnie autor wyraźnie zaznaczył, że to, co znajduje się w tej książce jest dopiero wstępem do godzin pracy nad umiejętnością trafnego doboru słów i konstruowania zdań w taki sposób, by wizerunek marki był spójny. A wszystko to sam ujmuje w proste do zrozumienia zdania.

Nie ma co się oszukiwać, dzięki tej książce nie stałam się specjalistką od SEO. Poszerzyła ona jednak w pewnym stopniu moje horyzonty i sprawiła, że z innej perspektywy spojrzałam na tworzone treści. Ponadto wskazała kierunek, w którym powinnam podążyć, by to co tworzę w przyszłości okazało się wartościowe dla czytelników i jednocześnie przyjazne dla „robocików” Google’a. Jeśli więc chcecie poszerzyć swoje kompetencje w zakresie tworzenia marki; jeśli zastanawiacie się, jak stworzyć unikatowy opis lub po prostu ciekawi was, dlaczego unikatowość w internecie jest tak ważna, książka SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego (nie tylko na potrzeby pozycjonowania) w prosty sposób wprowadzi was od świata SEO i odpowie na nurtujące pytania.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję serdecznie Grupie Wydawniczej Helion!

Autor: Piotr Kaleta
Tytuł: SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego (nie tylko na potrzeby pozycjonowania)
Wydawnictwo: Onepress
Data wydania: 25 stycznia 2022
Moja ocena: 8/10

9 komentarzy:

  1. Raczej nie planuję czytać tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta pozycja zdecydowanie leży w orbicie moich zainteresowań :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powinnam zgłębić temat, ale zawsze jakoś chęci brak

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa propozycja :) Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tego typu poradnik na pewno może się przydać niejednemu blogerowi 😏.

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam zapowiedzi tej książki, ale nie byłam przekonana - teraz zapisuję do przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Do chrzanu jest ta książka. Dobra do palenia w piecu, a nie do uczenia się SEO. Wszystko napisane tonem zachwyconego swoim głosem narcyza. Zero merytoryki, przykłady niedostosowane do internetu. Jest wiele dużo bardziej wartościowych książek na temat SEO - np. książki Eweliny Podrez-Siama, Pawła Cengiela, Adriana Andrzejczyka.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Chwila kultury , Blogger