Na pewnych zajęciach wykładowca powiedział, że wystarczy przeczytać 3 książki specjalistyczne, by wiedzieć na dany temat więcej niż przeciętny użytkownik języka. Idąc tym tropem sięgnęłam po SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego (nie tylko na potrzeby pozycjonowania). Chciałam przekonać się, jak dużo da mi lektura książki o umiejętności, która jest tak bardzo potrzebna we współczesnej blogosferze - unikatowym pisaniu.
Początkowe zaskoczenie niewielkim rozmiarem książki, mającej zaledwie sto trzydzieści stron, szybko zmieniło się w zachwyt. Okazało się bowiem, że w przypadku publikacji Piotra Kalety wielkość nie ma znaczenia. Mimo małej liczby stron, jego książka jest jedną z najbardziej wartościowych publikacji dotyczących tworzenia w internecie, jaką miałam przyjemność przeczytać.
Książka
składa się z pięciu rozdziałów podzielonych na kilka podrozdziałów. W każdym z
nich opisany jest inny problem dotyczący tworzenia różnych treści. Autor skupia
się nie tylko na tekstach pisanych. W publikacji można znaleźć również wskazówki
na temat tworzenia na przykład marki, czy to osobistej, czy firmowej. Proponuje,
jak rozwiązać konkretne problemy dotyczące sprawnego funkcjonowania firmy i
kontaktu z klientami. Pokazuje także, jakich błędów wizerunkowych nie należy
popełniać.
Zwracając
uwagę na przekazywane treści, można śmiało stwierdzić, że książka, która z pozoru
może wydawać się skierowana do wąskiego grona odbiorców, w rzeczywistości pomóc
może zarówno twórcom intenetowym, jak i właścicielom małych firm budowanych czy
sprzedawcom targowym.
Seorigami
to pigułka wszystkich istotnych informacji dotyczących sztuki pisania
unikatowego. Kalecie udało się w przystępny sposób przedstawić i wytłumaczyć odbiorcom
najważniejsze zasady SEO. Autor na prostych przykładach, takich jak sprzedawca
truskawek, pokazuje jak wprowadzenie jednej zmiany może wpłynąć na wizerunek
całej firmy, w tym przypadku stoiska na targu. Kaleta używa takiej ilości
słownictwa specjalistycznego, by czytelnik zrozumiał jak dane zjawisko się
nazywa się i jednocześnie na czym on polega
Jednocześnie
autor wyraźnie zaznaczył, że to, co znajduje się w tej książce jest dopiero
wstępem do godzin pracy nad umiejętnością trafnego doboru słów i konstruowania
zdań w taki sposób, by wizerunek marki był spójny. A wszystko to sam ujmuje w proste
do zrozumienia zdania.
Nie
ma co się oszukiwać, dzięki tej książce nie stałam się specjalistką od SEO. Poszerzyła
ona jednak w pewnym stopniu moje horyzonty i sprawiła, że z innej perspektywy spojrzałam
na tworzone treści. Ponadto wskazała kierunek, w którym powinnam podążyć, by to
co tworzę w przyszłości okazało się wartościowe dla czytelników i jednocześnie
przyjazne dla „robocików” Google’a. Jeśli więc chcecie poszerzyć swoje
kompetencje w zakresie tworzenia marki; jeśli zastanawiacie się, jak stworzyć unikatowy
opis lub po prostu ciekawi was, dlaczego unikatowość w internecie jest tak
ważna, książka SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego (nie tylko na potrzeby
pozycjonowania) w prosty sposób wprowadzi was od świata SEO i odpowie na nurtujące
pytania.
Za możliwość przeczytania książki dziękuję serdecznie Grupie Wydawniczej Helion!
Data wydania: 25 stycznia 2022
Moja ocena: 8/10
Raczej nie planuję czytać tej książki.
OdpowiedzUsuńTa pozycja zdecydowanie leży w orbicie moich zainteresowań :)
OdpowiedzUsuńRecenzja zachęcająca:)
OdpowiedzUsuńPowinnam zgłębić temat, ale zawsze jakoś chęci brak
OdpowiedzUsuńCiekawa propozycja :) Chętnie przeczytam.
OdpowiedzUsuńTego typu poradnik na pewno może się przydać niejednemu blogerowi 😏.
OdpowiedzUsuńPrzydatna sprawa :)
OdpowiedzUsuńWidziałam zapowiedzi tej książki, ale nie byłam przekonana - teraz zapisuję do przeczytania ;)
OdpowiedzUsuńDo chrzanu jest ta książka. Dobra do palenia w piecu, a nie do uczenia się SEO. Wszystko napisane tonem zachwyconego swoim głosem narcyza. Zero merytoryki, przykłady niedostosowane do internetu. Jest wiele dużo bardziej wartościowych książek na temat SEO - np. książki Eweliny Podrez-Siama, Pawła Cengiela, Adriana Andrzejczyka.
OdpowiedzUsuń